W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem pojawia się potrzeba szybkiego monitorowania także zachowań pacjentów i konsumentów. Testometr obrazuje sytuację sprzedaży testów na Covid.Prezes PEX, dr Jarosław Frąckowiak komentuje: liczba testów na Covid sprzedanych aptekach – szczególnie w zestawieniu z informacjami o liczbie zakażeń – jest swoistego rodzaju wskaźnikiem percepcji społecznej pandemii. W lutym 2022 roku przy dziennej ilości zakażeń przekraczających 50 tysięcy poziom sprzedaży testów przekraczał niekiedy nawet 100 tysięcy, aczkolwiek był okres, w którym testy były za darmo. Większa wzrostowa dynamika sprzedaży testów w porównaniu do dynamiki zakażeń może świadczyć o rosnącym poczuciu uwrażliwienia na sytuację pandemiczną (potraktowania znowu pandemii jako realnego zagrożenia). O ile taki trend wystąpi. Na pewno łatwiej byłoby wprowadzać jakiekolwiek skuteczne restrykcje gdy stopień uwrażliwienia na pandemię rósł.